Winnaars Rookvrije Generatie Awards bekend

Vandaag kregen het Martinuscollege uit Grootebroek, speeltuin ‘t Kwekkeltje uit Rosmalen, voetbalclub RCL uit Leiderdorp en Luc van Lonkhuijzen uit Abcoude een Rookvrije Generatie Award uitgereikt tijdens de Negenmaandenbeurs in de RAI in Amsterdam.

De Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds organiseerden samen de Rookvrije Generatie Awards om initiatieven die ervoor zorgen dat kinderen rookvrij kunnen opgroeien te belonen en te stimuleren. De uitreiking van de Awards werd gepresenteerd door het ambassadeurskoppel Jaap Reesema (zanger en winnaar X factor 2010) en Kim Kötter (miss Universe Nederland 2002 en presentatrice bij RLT4).

Bepalen einduitslag

In de einduitslag telden online stemmen via rookvrijegeneratieawards.nl voor 50% mee.

De andere 50% werd door de jury Michel Rudolphie (KWF Kankerbestrijding), Floris Italianer (Hartstichting), Michael Rutgers (Longfonds), Mark Monsma (Alliantie Nederland Rookvrij) en één van de kinderen die zich inzet voor de Rookvrije Generatie, toegekend.

Alle winnaars per categorie

• Personen: Luc van Lonkhuijzen uit Abcoude
  • Sportverenigingen: Voetbalclub RCL uit Leiderdorp
  • Scholen: Martinuscollege uit Grootebroek
  • Organisaties in recreatie: Speeltuin ‘t Kwekkeltje uit Rosmalen

Steeds meer partijen zijn op weg een Rookvrije Generatie mogelijk te maken door bij te dragen aan een rook- en verleidingsvrije omgeving voor kinderen. Met de Awards laat de Rookvrije Generatie zien welke inspirerende stappen al worden gezet.

Over de Rookvrije Generatie

De beweging ‘Op weg naar een Rookvrije Generatie’ is een initiatief van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds. Samen met een groeiend aantal partijen en personen werken we toe naar een samenleving waarin opgroeiende kinderen worden beschermd tegen tabaksrook en de verleiding om te gaan roken. Dat lukt als we samen het goede voorbeeld geven en de omgevingen waar kinderen komen rookvrij maken. Iedereen kan iets doen. Zo gaan we samen op weg naar een Rookvrije Generatie.

Meer over de Hartstichting en Rookvrije Generatie