Vriendenloterij doneert 1,5 miljoen euro aan Hartstichting

Dennis+van+der+Geest%2C+ambassadeur+van+de+VriendenLoterij%2C+en+Naomi+Rosekrans%2C+relatiemanager+bij+de+Hartstichting.++Foto%3A+Roy+Beusker+Fotografie

Tijdens het Goed Geld Gala van de VriendenLoterij in het Scheepvaartmuseum werd onthuld dat de VriendenLoterij, de loterij voor gezondheid en welzijn, dit jaar - dankzij de trouwe loterijdeelnemers - een recordbedrag van 61,1 miljoen euro kan verdelen onder 54 Nederlandse goede doelen (vorig jaar 58,9 miljoen euro). De Hartstichting ontving een bedrag van €1.560.998,-.

Naomi Rosekrans, relatiemanager Hartstichting: “Dit is echt een fantastisch bedrag. De Hartstichting vindt dat iedereen recht heeft op een gezond hart. Een hart dat je de kracht geeft om te groeien, te genieten, lief te hebben, te léven! Helaas is dit niet voor iedereen vanzelfsprekend. Als we niets doen, stijgt het aantal hartpatiënten de komende jaren aanzienlijk. Daarom werken we aan oplossingen om hart- en vaatziekten eerder te kunnen herkennen en op te sporen én beter te behandelen. Dit bedrag draagt daaraan bij en daarom zijn wij heel blij en bedanken alle deelnemers die meespelen in de VriendenLoterij.”

Over de Hartstichting
Het hart is de motor van het leven. De Hartstichting werkt aan concrete oplossingen om ieders hart zo sterk mogelijk te houden, zodat iedereen het maximale uit het leven kan halen. Stap voor stap en op verschillende fronten tegelijk werken wij aan een hartgezonde samenleving. Dat doen wij samen met medewerkers, patiënten, vrijwilligers, donateurs, zorgprofessionals, wetenschappers en business partners. Onze ambitie is om hart- en vaatziekten zo vroeg mogelijk te kunnen herkennen, opsporen én zo goed mogelijk te behandelen. Daartoe financieren wij wetenschappelijk onderzoek, geven wij voorlichting en werken wij aan vernieuwing in de zorg en hulpverlening.