Tijd voor MAX: speciale uitzending over het hart

Dinsdag 15 december zendt MAX om 17.40 uur op NPO2 een speciale aflevering van Tijd voor MAX uit. De uitzending staat volledig in het teken van ernstig hartfalen na een hartinfarct.

In Nederland zijn er ruim 140.000 patiënten met hartfalen. De gevolgen zijn ingrijpend. Bij hartfalen hebben mensen last van ernstige vermoeidheid, kortademigheid en vocht vasthouden. Deze klachten worden steeds erger en herstel is zelden mogelijk.

Patiënten vertellen hun verhaal

Aan tafel bij Tijd voor MAX zitten twee patiënten: de 29-jarige Wendy die een hartinfarct kreeg tijdens haar zwangerschap en nu ernstig hartfalen heeft. En de 68-jarige Henk die als gevolg van een hartinfarct hartfalen ontwikkelde en nu leeft met een steunhart. Ook presentatrice Dieuwertje Blok is te gast. Haar man heeft hartfalen en zij vertelt over de impact die de ziekte van haar man heeft op hun leven.

Ten slotte zijn Nelleke van der Houwen van de Hartstichting en wetenschapper Joost Sluijter te gast. Zij zullen meer vertellen over onderzoek naar hartfalen en het stamcelonderzoek van Sluijter dat de Hartstichting financiert.

Meer over de uitzending