Tennisbond KNLTB sluit zich aan bij Alliantie Nederland Rookvrij

knltb+anr

De KNLTB sluit zich als partner aan bij de Alliantie Nederland Rookvrij. Bovendien gaat de tennisbond zich inzetten voor een Rookvrije Generatie, zo maakte de bond vandaag bekend.

“Als je aan sport denkt, denk je aan een gezonde sportomgeving. Roken past hier niet bij,” zegt Erik Poel, algemeen directeur van de KNLTB. “Daarom vinden we het als bond belangrijk dat alle tennissers in een rookvrije omgeving kunnen tennissen en dat hopen we met deze samenwerking te bereiken. De KNLTB ondersteunt zijn verenigingen via de KNLTB Accountmanagers om hun omgeving rookvrij te maken. Uiteraard willen we zelf ook het goede voorbeeld geven door onze eigen jeugdevenementen in een rookvrije omgeving te laten plaatsvinden. Zo creëren we met elkaar een veilig, sportief en gezond sportklimaat.”

Na voetbalbond KNVB, korfbalbond KNKV, hockeybond KNHB en de Atletiekunie is de KNLTB de vijfde grote buitensportbond die zich aansluit bij de Alliantie Nederland Rookvrij.

Rookvrije Generatie
De Hartstichting heeft samen met KWF Kankerbestrijding en het Longfonds het initiatief genomen voor de beweging ‘op weg naar een Rookvrije Generatie’. Samen met een groeiend aantal partijen en personen wordt toegewerkt naar een samenleving waarin opgroeiende kinderen worden beschermd tegen tabaksrook en de verleiding om te gaan roken. Een Rookvrije Generatie wordt werkelijkheid als we samen het goede voorbeeld geven en de omgevingen waar kinderen komen rookvrij maken. Iedereen kan iets doen. Zo gaan we samen op weg naar een Rookvrije Generatie.