Oud-directeur Ted Meines overleden

Op 24 december jl. is Ted Meines op 95-jarige leeftijd overleden. Hij was van 1977 tot en met 1983 directeur van de Hartstichting.

Ted Meines was een belangrijk man voor de Hartstichting. Hij heeft een grote bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van onze professionele organisatie die zich hard maakt voor de strijd tegen hart- en vaatziekten.

Aan de wieg van het HR beleid

Meines was als directeur verantwoordelijk voor de toenmalige afdeling Financiën, Administratie en het bureau Interne zaken. In de jaren die volgden is hij ook verantwoordelijk geweest voor de afdeling Dienstverlening, de Buitendienst en de staf van Hartenark (nu ondergebracht onder Publiek, Donateurs en Vrijwilligers).

Met zijn markante en warme persoonlijkheid won hij de sympathie van velen. Meines ontwikkelde een raamwerk dat ook na zijn vertrek de ruggengraat vormt van de organisatie. Zo introduceerde hij de eerste arbeidsvoorwaarden voor de Hartstichting die vandaag de dag nog altijd de basis vormen voor een goed en actueel HR beleid.