Nieuwe leerstoel maakt onderdeel uit van het project Medialab

Dr. Martine Bouman is begin juli 2015 benoemd tot bijzonder hoogleraar Entertainment Media and Social Change aan de Erasmus Universiteit Rotterdam vanwege de Stichting Entertainment-Education Nederland. In haar onderzoek verbindt ze de mediawereld, gezondheidsorganisaties en de wetenschap.

De bijzondere leerstoel is ondergebracht bij het Erasmus Research Centre for Media, Communication and Culture (ERMeCC).

De leerstoel maakt onderdeel uit van het project MediaLab: Gezondheid voor iedereen, dat mogelijk is gemaakt door een schenking van de Vriendenloterij. In het MediaLab wordt samengewerkt met de Hartstichting, Stichting Alzheimer Nederland, en de Nierstichting.

Innovatieve mediaformats

De nieuwe leerstoel biedt ruimte voor interdisciplinair onderzoek naar vernieuwende communicatie­methoden en innovatieve mediaformats. Bouman zal voor haar onderzoek aansluiting zoeken bij het veranderende mediabeleid van de publieke omroepen. Dat is op dit moment extra actueel, omdat het maatschappelijke organisaties nieuwe mogelijkheden biedt om met eigen programmavoorstellen te komen.