Nieuw lid raad van toezicht

Per 1 maart jongstleden is Gerard van Olphen als lid toegetreden tot de raad van toezicht van de Hartstichting. Zijn focus komt te liggen op de financiën. In deze rol maakt hij deel uit van de auditcommissie van de Hartstichting.

De raad van toezicht van de Hartstichting heeft drie rollen binnen de stichting: die van toezichthouder, werkgever en klankbord.

Bestuurlijke ervaring

De afgelopen 25 jaar vervulde Gerard van Olphen diverse bestuurs- en managementfuncties in de financiële sector. In 2002 werd hij benoemd tot Chief Finance & Risk Officer bij Achmea, waar hij in 2008 ook als vicevoorzitter van de raad van bestuur werd aangesteld. In 2013 werd hij door het ministerie van Financiën gevraagd om voorzitter van de raad van bestuur van SNS Reaal te worden. Zijn laatste functie was voorzitter van de raad van bestuur van Vivat verzekeringen, tot september 2015.

Gerard van Olphen bekleedt op dit moment de functie van voorzitter van de raad van bestuur van APG Group N.V. Daarnaast is hij lid van het Risk Committee van de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA).

Lees meer over de raad van toezicht