Meerderheid ouders wil scherpere regels voor kidsmarketing

De meeste ouders (57%) vinden dat kidsmarketing niet mag voor ongezonde voedingsmiddelen. Dit blijkt uit onderzoek* onder 1.000 ouders.

Een deel van deze mensen (35%) verwacht een positief effect op het eetgedrag van kinderen wanneer er geen reclame meer zou zijn voor ongezonde voedingsmiddelen. 39% denkt dat minder kinderen overgewicht zouden krijgen als er geen reclame meer is voor ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen.

Lees hier de resultaten van het onderzoek

De Hartstichting en kindermarketing

De Hartstichting vindt dat ieder kind het recht heeft om op te groeien in een gezonde omgeving. Een gezonde omgeving leidt tot gezondere kinderen met een gezond voedingspatroon en een gezond gewicht. Dit betekent op latere leeftijd minder risico op hart- en vaatziekten. Kidsmarketing van ongezonde voedingsmiddelen is een belangrijke factor voor het ontstaan van een ongezond voedingspatroon en overgewicht.

Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding

De Hartstichting is partner in de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding, een actief samenwerkingsverband dat de strijd aangaat tegen marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen.

Lees meer over de Hartstichting en kindermarketing

* Onderzoeksbureau GfK heeft, in opdracht van de Hartstichting, onderzoek gedaan onder 1000 ouders/verzorgers van kinderen van 3 tot en met 12 jaar naar hun mening over “kidsmarketing”  (marketing van voedingsmiddelen gericht op kinderen onder de 13 jaar).