26
februari
2015
|
01:00
Europe/Amsterdam

Marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen verdient aandacht politiek

Samenvatting

Marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen moet op de politieke agenda komen. Dat laat de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding weten in een brief aan de fractiewoordvoerders preventie in de Tweede Kamer.

De Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding is een breed samenwerkingsverband dat bestaat uit consumentenorganisaties, gezondheidsorganisaties, artsen en wetenschappers, waaronder de Hartstichting en de Consumentenbond.

Kindermarketing ongezonde voeding op politieke agenda

In de brief aan de fractiewoordvoerders preventie vraagt de alliantie om het onderwerp ‘marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen’ dat niet op de agenda van het Algemeen Overleg Preventie van vandaag staat, te benoemen. En om vast te stellen dat dit in het kader van preventie van overgewicht bij kinderen een zeer belangrijk onderwerp is dat een eigen agendering verdient in een apart overleg.

Lees de brief aan de fractiewoordvoerders preventie.

Meer informatie