Kom in beweging voor de Hartstichting

September staat in het teken van acties en evenementen voor de Hartstichting. Veel mensen kom in actie en halen geld op voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Drie evenementen staan in het teken van beweging.

In september laten veel mensen hun hart zien door in actie te komen voor de Hartstichting. Zij halen geld op voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Er worden acties georganiseerd en aan grote evenementen meegedaan. Zo zijn er ook 3 evenementen die in het teken staan van wandelen en hardlopen.

Hartstocht De Biesbosch

De Biesbosch-wandeling vindt plaats op zaterdag 19 september. Deze wandeling wordt vanuit de Hartstichting georganiseerd, in samenwerking met Staatsbosbeheer en The World of Walking. Tijdens Er worden eenmalige routes van 12 en 24 kilometer uitgezet. Van de € 15,- inschrijfgeld gaat € 6,- naar onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Den Haag Marathon

Op zondag 20 september is de 3e editie van Den Haag Marathon. Er zijn verschillende afstanden voor hardlopers, maar ook wandelen is een optie. Deelnemers melden zich aan, maken een actiepagina aan en lopen gesponsord voor de Hartstichting. Deelnemers ontvangen bij het behalen van een streefbedrag ons HARTloopshirt, bidon en actiespeld.

Dam tot Damloop

In Amsterdam is op zondag 20 september hartlopen voor de Hartstichting. De 31e editie van de Dam tot Damloop vindt plaats, waar ruim 100 HARTlopers aan mee doen. Veel van hen kennen hart- en vaatziekten van zeer nabij. Inschrijven is niet meer mogelijk. Wel is het mogelijk om een deelnemer te sponsoren.

Geld voor onderzoek

Hart- en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen. Geld voor onderzoek is hard nodig. Doe daarom mee en haal ook geld op voor onderzoek naar het eerder opsporen van hart- en vaatziekten.