Kitesurfmarathon Hoek tot Helder 2017

Na het grote succes in 2016 in de periode van augustus tot oktober op afroep de tweede editie plaatsvinden van hét kitesurf-event Hoek tot Helder.

Ook dit jaar wordt er met deze 130 km lange marathon langs de Noordzeestranden geld ingezameld voor de Hartstichting.

Van Hoek van Holland naar Den Helder

De kitesurfmarathon Hoek tot Helder beslaat in totaal 130 km aan gure en klotsende Noordzee. Het is een volle dag op zee langs Nederlands meest iconische stranden: Kijkduin, Scheveningen, Noordwijk, Zandvoort, Bergen aan Zee, Egmond en als eindstop Den Helder.

Zodra de wind het toelaat, wordt deze kitesurfmarathon afgeroepen in één van de weekenden tussen: 19 augustus en 22 oktober 2017. Mocht er geen weekend langskomen met voldoende wind, dan verschuift het windraam naar mei en juni 2018.

Prachtig resultaat in 2016

Afgelopen september hebben 60 goedgetrainde kitesurfers deelgenomen aan deze allereerste editie van ‘Hoek tot Helder’. Zij hebben samen met 1600 donateurs ruim 47.000 euro opgehaald! Een fantastisch resultaat waar we dit jaar natuurlijk overheen willen!

Omdat de aanmeldingen vorig jaar storm liepen is het aantal startbewijzen dit jaar opgeschroefd naar 100 stuks. Wacht dus niet te lang met aanmelden! Ga voor inschrijven en meer informatie naar www.hoektothelder.nl

Signaalstofjes voor hartinfarcten

De Hartstichting gelooft dat je met signaalstofjes in het bloed elke hart- en vaatziekte op het spoor kunt komen. Onderzoek naar signaalstofjes gaat hartinfarcten voorkomen. Het moet leiden tot nieuwe tests
waarmee je kunt ontdekken of je een hoog risico loopt. Als je dat weet, kun je op tijd een behandeling krijgen en zo een hartinfarct vóór zijn. Daarnaast zoeken we naar andere oplossingen om hart- en vaatziekten eerder te ontdekken. Zo houden we het hart sterk en voorkomen we dat iemand levenslang hartpatiënt wordt.

Meer over signaalstofjes