Hartstichting start nieuwe campagne: Een goed voornemen. Goed voor jezelf, goed voor een ander

De Hartstichting is een nieuwe campagne gestart: ‘Eengoedvoornemen.nl’. Met deze nieuwe campagne biedt de Hartstichting deelnemers een nieuwe manier om hun goede voornemens in 2018 te laten slagen. Deelnemers laten hun voornemen sponsoren en steunen daarmee direct de Hartstichting. Zo wordt een goed voornemen goed voor henzelf én goed voor een ander.

Het einde van het jaar gaat voor veel mensen gepaard met goede voornemens. Deze varieren van 'wat vaker de fiets in plaats van de auto nemen', 'twee keer in de week sporten' en '30 dagen geen alcohol drinken'. In de praktijk vinden mensen het soms moeilijk om hun voornemen vol te houden. Met steun van familie, vrienden én de Hartstichting kan dit een stuk makkelijker worden.

Hoe werkt het?
Deelnemers starten hun voornemen op Eengoedvoornemen.nl en laten zich - als stok achter de deur - sponsoren door vrienden en familie. Als de deelnemers hun voornemen volhouden tot ten minste 28 februari 2018, dan gaat het sponsorgeld naar de Hartstichting. Zo niet, dan krijgen de sponsoren hun geld terug. Het goede voornemen van de deelnemer is dus ook goed voor een ander. Deelnemers kunnen gedurende de actieperiode op het platform terecht voor tips en motivatie.

Goede voornemens
De Hartstichting licht zes goede voornemens uit die bijdragen aan het doel van de Hartstichting: een gezond leven voor iedereen. De zes uitgelichte voornemens zijn: afvallen, stoppen met roken, minder alcohol drinken, gezond eten, meer bewegen en minder stress. Uiteraard zijn mensen met andere voornemens ook van harte uitgenodigd om mee te doen aan deze actie.