Hartstichting organiseert Hartstocht Winter Walk

Kerst+familie+wandeling

Op zaterdag 8 december organiseert de Hartstichting in samenwerking met Staatsbosbeheer de Hartstocht Winter Walk: een hartverwarmende wandeling in kerstsfeer van 5, 10 of 15 kilometer over Stadslandgoed de Kemphaan in het Almeerderhout. Deelnemers steunen hiermee onderzoek naar hart- en vaatziekten.

Een wandeling met een beleving
Om alvast in de kerststemming te komen, worden deelnemers bij de start en finish toegezongen met Christmas carols. Tijdens de wandelroute zorgen gidsen van Staatsbosbeheer voor interessante ‘weetjes’ over dit prachtige gebied. De route loopt langs een ‘Koek-en-Zopie’ post voor heerlijke versnaperingen en een echte beverburcht. Deelnemers krijgen daarnaast de mogelijkheid om aapjes te kijken bij Stichting AAP. Voor jonge deelnemers is er een GPS-route, waarbij ze meer te weten komen over de bevers in hun leefgebied.

Hartstocht met de Beverbus
Ook mensen die minder goed ter been zijn of families met kleine kinderen zijn van harte welkom. Zij kunnen het Almeerderhout ontdekken vanuit de Beverbus, een ecokar in kerstsfeer.

Praktische informatie
Starten aan de Hartstocht is mogelijk tussen 9.00 en 11.00 uur vanuit het Buitencentrum Almeerderhout, Kemphaanlaan 4 in Almere. Deelnemers van jong tot oud kunnen 5, 10 of 15 km wandelen of meerijden met de Beverbus. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid voor de deur van het Buitencentrum. Onderweg zijn er toiletvoorzieningen aanwezig en horecalocaties om in het gebied iets te kopen. Ook is het mogelijk om - bij aanmelding - een lunchpakket te bestellen voor €7,50. In het Almeerderhout zijn honden aangelijnd van harte welkom.

Inschrijven
Inschrijven voor Hartstocht Winter Walk kan via de website: www.voordehartstichting.nl/hartstocht-winter-walk. De kosten bedragen €15 inclusief wandelroute, koffie en thee. Tickets voor de Beverbus zijn ook €15. Kinderen tot 12 jaar kunnen meedoen voor een bedrag van €7,50.