Hartstichting inspireert kids en ouders met Totally Fit Kidz

Vandaag gaat het tweede seizoen van het RTL Telekids programma ‘Totally Fit Kidz’ van start. Na de vele enthousiaste reacties op de afleveringen van vorig jaar gaan tv-kok Mathijs Vrieze en presentatrice en danseres Ingrid Jansen weer op pad. Het programma is mogelijk gemaakt door de Hartstichting en Het Nationaal Schoolontbijt.

Beide partijen vinden gezonde leefstijl bij de jeugd van groot belang en daarom hebben zij de krachten gebundeld. Als kinderen op jonge leeftijd gezond leven, lopen ze later minder risico op hart- en vaatziekten.

Totally Fit Kidz wordt van 5 oktober tot en met 6 november iedere werkdag uitgezonden. Het programma begint om 15.40 uur.

Ingrid en Mathijs op bezoek bij basisscholen

De presentatoren Ingrid en Mathijs zetten zich in om basisschoolkinderen en hun ouders te motiveren voor een gezondere leefstijl.

Mathijs en Ingrid maken samen met kinderen gezonde traktaties, bezoeken topsporters, kinderen geven hun ultieme gezonde schoolpleintip en ook dit seizoen is geen basisschool in Nederland veilig voor de Pimp My Lunch Box overval.

Ingrid gaat in Totally Fit Kidz op onderzoek uit hoe producten ontstaan en groeien.

Over Ingrid en Mathijs

Ingrid Jansen won als coach tweemaal het programma Junior Dance, speelde de hoofdrol in dansfilm BodyLanguage en is bekend als presentatrice van Hitkrant Studio.

Ingrid: “Van bewegen weet ik als danseres alles, maar ik ben niet echt een keukenprinses. Ik leer, samen met de kids, ook veel van Mathijs.”

Mathijs Vrieze is als tv-kok bekend van het RTL-programma’s ‘Eten & Daten’ en van 4Meen, zijn eigen Mathijs Maaltijdbox.

Mathijs: “Ooit was ik 30 kilo zwaarder en at ik ongezond. Het is het mij gelukt op een gezond gewicht te komen, door stap voor stap gezonder te eten en meer te bewegen. Ik vind het daarom nu heel leuk om kinderen te laten zien hoe je met smaken kan omgaan. En ze te inspireren zo te koken dat het gezond én lekker is. Het is heel leuk om te zien hoeveel plezier ze er allemaal in hebben!”

Hartstichting en hartgezonde jeugd

De Hartstichting zet zich in voor een hartgezonde toekomst van alle kinderen. 1 op de 7 kinderen in Nederland heeft overgewicht. Het stijgende aantal kinderen met overgewicht is een groot probleem. Een gezonde leefstijl op jonge leeftijd is de beste voorbereiding op een gezonde leefstijl als volwassene.

De Hartstichting werkt samen met Gezonde School en ondersteunt het lespakket Lekker Fit!. Ook ondersteunen we Het Nationaal Schoolontbijt. Dit jaar doen ook weer zo’n 2.650 basisscholen mee aan dit een ontbijtevenement.

Lees meer over activiteiten op de basisschool die de Hartstichting steunt