Hartstichting en Den Haag Marathon organiseren Hartstocht Den Haag

Op zondag 24 april organiseert de Hartstichting samen met Den Haag Marathon de Hartstocht Den Haag. De Hartstocht is een prachtige wandeltocht van stad naar zee door historisch en groen Den Haag.

De tocht start vanaf het Paviljoen Malieveld en leidt wandelaars langs Haagse parken en grachten, door de duinen, over de moderne boulevard, tot aan de beroemde Scheveningse Pier.

Wandel mee voor het hart

Hartstocht Den Haag is een gezellig dagje uit, samen met collega’s, vrienden, familie en (klein)kinderen.

• Afstanden:  5, 10 of 15 km
  • Starten met de Hartstocht is mogelijk tussen 9.30 en 14.00 uur vanaf het Paviljoen Malieveld
  • Aankomst bij de Pier van Scheveningen is mogelijk tot 17.00 uur
  • Met een afgestempeld startbewijs kunnen deelnemers voor € 1,- koffie, thee of fris halen op het eindpunt, de Scheveningse Pier.

Speciale aanbiedingen voor deelnemers!

Speciaal voor de Hartstocht biedt De Ooievaart – Rondvaart Den Haag een gereduceerd tarief aan. Deelnemers kunnen tussen de Koekamp bij het Malieveld en de Haringkade (of andersom) de boot nemen voor 4 euro in plaats van i.p.v. € 6,75.

Het Haagse adviescentrum en speciaalzaak Excelsior Sport met podologiepraktijk is aanwezig op de startlocatie voor persoonlijk wandel- en blessureadvies. Ook verloten zij onder de deelnemers een paar Hi-tec wandelschoenen (t.w.v. € 129,-) en 5 QuickScans met persoonlijk advies van een (sport)podoloog.

Doe mee en steun levensreddend onderzoek

Van het inschrijfgeld voor volwassenen gaat € 7,50 naar onderzoek om hart- en vaatziekten eerder te herkennen

Dit onderzoek is hard nodig. Elke dag worden mensen onverwachts getroffen door een hartstilstand of hartinfarct. Zo krijgen jaarlijks ongeveer 16.000 Nederlanders een hartstilstand buiten het ziekenhuis. Ongeveer de helft van de slachtoffers had vooraf geen duidelijke klachten. Door hart- en vaatziekten eerder te herkennen, kunnen artsen tijdig starten met een behandeling.

Inschrijven

De kosten bedragen € 15,- euro per volwassene. Hiervan gaat € 7,50 naar onderzoek van de Hartstichting. Voor kinderen onder de 12 jaar is het inschrijfgeld € 5,-.

Gezond voor het hart

Genoeg bewegen houdt hart en bloedvaten in conditie en verlaagt de bloeddruk. Dat maakt de kans op hart- en vaatziekten en een beroerte kleiner.

Samenwerking

Hartstichting en Den Haag Marathon werken al samen voor de jaarlijkse Den Haag Marathon. Vanaf 2016 organiseren ze de Hartstocht Den Haag. Met deze wandeltocht zetten zij zich samen in voor een hartgezonde samenleving.