Happen & Trappen voor hartonderzoek

Hartstichting organiseert de lekkerste fietstocht van Nederland

45 kilometer fietsen door het prachtige Groene Hart en onderweg eten bij vijf verschillende restaurants. Onder de naam ‘Happen en Trappen’ zamelen deelnemers op Moederdag geld in voor onderzoek naar het eerder opsporen en oplossen van hart-en vaatziekten. De Hartstichting roept jong en oud op, zich aan te sluiten bij de culinaire fietstocht op 12 mei.

Trappen
Er zijn meer fietsen in Nederland dan het aantal inwoners. Nederland is een prachtig fietsland en dat wil de Hartstichting graag laten zien. Daarom heeft zij een mooie route uitgezet voor Hartstocht Happen & Trappen. De fietstocht gaat van start in Harmelen en gaat door Linschoten, Oudewater en Montfoort. Het event eindigt ook weer in Harmelen. Deelname is mogelijk met alle fietsen, inclusief e-bikes. Het is daarnaast mogelijk om fietsen te huren, welke op locatie klaar zullen staan.

Happen
Op de fietsroute zal er bij 5 verschillende restaurants worden gepauzeerd voor een hapje en een drankje. Bijvoorbeeld koffie en gebak in Harmelen, soep in Oudewater, een hoofdgerecht in Montfoort en vervolgens voor de laatste tussenstop trappen naar het nagerecht verderop in het dorp. Eventuele eetwensen en allergieën kunnen aan de organisatie worden doorgegeven. Voor de jongste deelnemers is er een kindermenu.

Fietstocht met beleving
Naast een mooie fietsroute langs het prachtige natuurgebied in het Groene Hart, is het ook mogelijk om onderweg mee te doen met verschillende prijsvragen, om kans te maken op één van de leuke prijzen. Bij de startlocatie wordt er gezorgd voor livemuziek om alle deelnemers in de juiste stemming te krijgen.

Happen & Trappen voor de Hartstichting
Hartstocht Happen & Trappen is een initiatief van de Hartstichting. De opbrengst van de ticketverkoop gaat volledig naar onderzoek van hart- en vaatziekten. Alle deelnemers kunnen zich daarnaast ook actief laten sponsoren door familie, vrienden of kennissen. Na inschrijving krijgen ze een eigen sponsorpagina, die ze kunnen personaliseren.

Kijk hier voor meer informatie en de ticketverkoop van Hartstocht Happen & Trappen.