Floris Italianer benoemd tot President van de Board van European Heart Network

Hartstichting directeur Floris Italianer is tijdens de Algemene Ledenvergadering van de EHN (European Heart Network) unaniem gekozen tot President van de Board voor een periode van twee jaar. Hij neemt het stokje over van Simon Gillespie, CEO van de British Heart Foundation. Floris vervulde de afgelopen twee jaar de rol van Vice President. De Hartstichting is lid van het EHN.

De EHN is een alliantie van stichtingen en verenigingen die zich in heel Europa inzetten voor de bestrijding van hart, - en vaatziekten en ondersteuning van patiënten. De EHN speelt een leidende rol in de preventie en beperking van cardiovasculaire ziekten, hart, - en vaatziekten en beroerte in het bijzonder. Dit doen ze door belangenbehartiging, patiëntondersteuning en onderzoek. Met als doel dat hart, -en vaatziekten niet langer de oorzaak zijn van vroegtijdig overlijden of blijvende invaliditeit. De visie van de EHN is dat elke Europeaan recht heeft op een leven vrij van vermijdbare cardiovasculaire aandoeningen.

Floris Italianer zal zich in zijn periode als President vooral richten op het versterken van het netwerk om een grotere slagkracht te realiseren in de strijd tegen hart- en vaatziekten.

Floris Italianer: “Ik ben zeer trots op de benoeming van Voorzitter van de Raad van het European Heart Network. De strijd van individuele leden en partners, tegen cardiovasculaire ziekten komen samen in de EHN, waar leden uit alle landen in Europa elkaar ontmoeten, een vrije uitwisseling van kennis en ideeën hebben en kunnen samenwerken op kwesties met betrekking tot de advocatuur, patiëntenzorg en onderzoek. Ik vind het een eer en een genoegen om mij de komende twee jaar in te zetten om de doelstellingen te halen en een bijdrage te leveren om hart,- en vaatziekten te bestrijden.”