Fit4lady in actie voor de Hartstichting

Na de succesvolle actie van vorig jaar komt vrouwenfitnessclub Fit4lady ook dit najaar weer in actie voor de Hartstichting. In alle 13 Fit4lady-clubs in Nederland kunnen vrouwen voor € 57,95 vijf weken lang werken aan hun gewicht en gezondheid. Per deelneemster doneert Fit4lady € 10,- aan de Hartstichting. De opbrengst is bestemd voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

In actie voor onderzoek naar het vrouwenhart

Onder vrouwen zijn hart- en vaatziekten nog altijd doodsoorzaak nummer 1.

Onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten bij vrouwen is hard nodig. Wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten is tot nu toe voornamelijk gedaan bij mannen. De resultaten van deze onderzoeken zijn niet zomaar te gebruiken bij vrouwen, daarom moeten de komende jaren meer vrouwen betrokken worden in onderzoek.

In september voert de Hartstichting actie om geld in te zamelen voor onderzoek bij vrouwen. De actie van Fit4lady past perfect bij dit doel.

Regelmatig bewegen goed voor het hart

Eigenaresse van Fit4lady Arina van Damme:

“Het vrouwenlichaam is heel goed in het ‘opvangen' van symptomen die wijzen op ziekten, zoals hart- en vaatziekten. Dat maakt dat hart- en vaatziekten sluipmoordenaars kunnen zijn. Je denkt dat er niets aan de hand is en plotseling heb je een hartkwaal die direct ingrijpen nodig maakt. Dat hoeft nog niet eens aan je levensstijl te liggen. Erfelijke aanleg kan hierin ook een rol spelen.”

“Door regelmatig te bewegen, verklein je de kans op het krijgen van hart- en vaatziekten. Daarom steunen wij met ons eigen afslankonderzoek meer onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.”

Aanmelden

Per club kunnen 100 vrouwen deelnemen aan deze actie. Inschrijven kan nog tot 29 september. Voor meer informatie en aanmelden: www.fit4lady.nl/afslankonderzoek