Feyenoord en PSV dragen AED voor de Hartstichting

Sponsors Opel en Philips zetten zich structureel in voor beschikbaarheid en registratie AED’s

Spelers van Feyenoord en PSV betraden afgelopen zondag, voorafgaand aan de eredivisietopper, het veld van De Kuip met een AED in hun hand. Samen met de sponsors Opel en Philips slaan beide clubs de handen ineen voor de Hartstichting om aandacht te vragen voor het belang van geregistreerde en 24/7 beschikbare AED’s in de buurt.

Op dit moment zijn er nog te weinig geregistreerde en openbaar toegankelijke AED’s in het land. Met meer AED’s in de buurt wordt de overlevingskans bij een hartstilstand buiten het ziekenhuis aanzienlijk vergroot. Opel en Philips, sponsors van respectievelijk Feyenoord en PSV en beiden samenwerkingspartner van de Hartstichting, gaan zich structureel inzetten om meer AED’s aangemeld te krijgen bij Hartslag Nu, het landelijk oproepsysteem voor reanimatie. De aandacht die spelers van Feyenoord en PSV vandaag vroegen voor de Hartstichting is daarbij een eerste stap.

Goed functionerende 6-minutenzone
Floris Italianer, directeur van de Hartstichting: “Ontzettend mooi om te zien dat zoveel partijen gezamenlijk aandacht vragen voor AED’s in de buurt. Achterliggend doel is om van Nederland een 6-minutenzone te maken, zodat mensen met een hartstilstand buiten het ziekenhuis in heel Nederland binnen 6 minuten kunnen worden gereanimeerd en meer mensen overleven.Daarvoor bouwen wij aan een landelijk dekkend netwerk van burgerhulpverleners en ongeveer 30.000 geregistreerde AED’s. Deze hulp en bijdrage van zowel Opel als Philips en de spelers van Feyenoord en PSV waarderen wij enorm.”