Feyenoord en bekende Nederlanders krijgen samen reanimatietraining in De Kuip

Maandag 7 december a.s. krijgen selectie en staf van Feyenoord samen met zo’n 25 bekende Nederlanders uit de sport, entertainment en politiek een reanimatietraining. Met deze training vragen Opel, Feyenoord en de Hartstichting aandacht voor de noodzaak van voldoende burgerhulpverleners in Nederland.

Burgerhulpverleners zijn vrijwilligers die een reanimatietraining hebben gedaan en die zijn aangemeld bij een oproepsysteem reanimatie. Zij krijgen bij een hartstilstand in hun buurt een oproep om te reanimeren of om een AED te halen.

25 BN'ers leren reanimeren

BN’ers die in De Kuip een reanimatietraining krijgen zijn onder andere: Inge de Bruijn, Victoria Koblenko, Dirk Zeelenberg, Oscar Aerts, Francisco Elson, Sander de Kramer, Martin van Waardenberg, Astrid Kersseboom, Arjan Erkel, Jan de Hoop, Yuri van Gelder, Ted Langebach en Jan Marijnissen.

Jaarlijks 2500 levens redden

Door bij een hartstilstand binnen 6 minuten 112 te bellen, te reanimeren en te defibrilleren met een AED kunnen jaarlijks 2500 levens gered worden. Hulp van omstanders is hier hard nodig, want de ambulance doet er vaak langer dan 6 minuten over om het slachtoffer te bereiken. Hoe meer burgerhulpverleners er zijn die opgeroepen kunnen worden, hoe meer mensen in de eerste belangrijke 6 minuten na een hartstilstand gereanimeerd kunnen worden.

Word ook burgerhulpverlener