Eerste editie Familie Trihartlon levert ruim 13.000 euro op

Familie+op+de+fiets

Zondag vond de eerste editie van de Familie Trihartlon plaats. Tijdens dit nieuwe evenement van de Hartstichting konden deelnemende families op het parcours van Sports & Funpark Flevonice in Biddinghuizen in estafettevorm zwemmen, fietsen en lopen. Hun inspanningen leverden  in totaal 13.206 euro op voor de Hartstichting.

Feest voor het hele gezin

David Verschoor van de Hartstichting: “Geweldig dat zoveel gezinnen een sportieve, gezellige en zonnige dag met elkaar hebben kunnen beleven. Tegelijkertijd dragen de bezoekers en deelnemers bij aan een maatschappelijk doel: ervoor zorgen dat mensen het maximale uit hun leven, uit hun hart, kunnen halen. Het bedrag besteden wij aan onderzoek naar hart- en vaatziekten. De Hartstichting is trots op het resultaat en wil alle 139 deelnemers en de vele vrijwilligers en supporters, die zich voor de Familie Trihartlon hebben ingezet bedanken. Wij kijken nu al uit naar de 2de editie in 2019!”

Onder de deelnemers bevonden zich ook voormalig wielrenster Leontien van Moorsel met haar gezin. Ook triatleet Wouter Duinisveld, die een bijzonder hartverhaal heeft, ging samen met zijn kinderen de uitdaging aan.

In samenwerking met JOGG Dronten en Team-Fit werd een gezonde omgeving gecreëerd. Zo was er gratis drinkwater voor de deelnemers en was er een ruim aanbod van gezonde snacks, zoals fruit en snoeptomaatjes.

Uitdagende estafette
De Familie Trihartlon is een nieuw evenement van de Hartstichting waarbij deelnemende families in estafettevorm zwemmen, fietsen en lopen om samen de verschillende afstanden van de Trihartlon te volbrengen. Familieleden mogen elkaar aflossen en bepalen zelf wie welke afstand zwemt, wie welk stuk fietst en/of hardloopt. Na afloop van de estafette is er volop tijd om te ontspannen. De Trihartlon biedt families een hele dag fun, samen sporten en spelen. Genieten in de speeltuin, alle klim-, klauter- en modderobstakels trotseren en roetsjen van de waterstormbaan.

Voor meer informatie: www.trihartlon.nl