Ditzo doneert € 307.650,- aan onderzoek hart- en vaatziekten bij vrouwen

Verzekeraar Ditzo heeft € 307.650,- opgehaald voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. De afgelopen 7 weken legde een blauw pluchen hart ruim 29.000 kilometer af om geld in te zamelen voor onderzoek. Het geld komt ten goede aan het project Queen of Hearts, waar de Hartstichting in investeert.

Ditzo stelt met de gift van € 307.650,- een deel van haar marketingbudget beschikbaar om de zorg te verbeteren. Dit jaar kozen ze voor het thema hart-en vaatziekten bij vrouwen.

10 euro voor elke kilometer en selfie

Per afgelegde kilometer doneerde Ditzo € 10,- aan onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. En elke selfie met het hart die gedeeld werd op social media met #dehartstocht leverde nog eens 10 euro extra op. Collega-verzekeraar Menzis deed naast de gift van Ditzo van € 307.650 nog een extra donatie van € 10.000,-.

29.000 kilometer

In de 7 weken die de Hartstocht duurde, heeft het blauwe pluchen hart met ingebouwde gps-tracker ruim 29.000 kilometer afgelegd.

Het blauwe pluchen hart werd gesignaleerd op de meest uiteenlopende plekken, in binnen- en buitenland. Van Kitzbühel in Oostenrijk tot Washington in de Verenigde Staten. Maar het was ook bij de Zevenheuvelenloop in Nijmegen. Het hart heeft heel veel kilometers gemaakt met de trein, is gewassen in een wasserette en crowdsurfte bij een concert van Lil’ Kleine.

Veel BN'ers hielpen mee

Binnen 7 weken hebben honderden Nederlanders meegeholpen geld in te zamelen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Zo maakten Johnny de Mol, Gerard Joling en Gordon, Carlo Boszhart, Daphne Deckers en Heleen van Royen kilometers en selfies met het hart.

Het hart was te zien in de Red Room in The Voice of Holland en in All You Need Is Love van Robert ten Brink. Mannenharten-acteur Manuel Broekman maakte de eindstand van de campagne bekend. Lees meer over de Hartstocht en bekijk het filmpje

Geld voor onderzoek naar vrouwenhart

De opbrengst gaat naar de Hartstichting. Het geld wordt volledig geïnvesteerd in onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen . Elke dag overlijden er 57 vrouwen aan hart- en vaatziekten in Nederland, zo’n 20.000 per jaar.

Onderzoekster dr. ir. Hester den Ruijter van het Hart- en Vaatcentrum van het UMC Utrecht:

‘Wij zijn blij met deze geweldige opbrengst van De Hartstocht, waarmee we door kunnen gaan met het onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. We danken Ditzo voor de sympathieke campagne en de gulle gift.’

Onderzoek naar vrouwenhart

Het onderzoeksproject van het UMC Utrecht waar Hester den Ruijter voor werkt is eind 2014 gestart. De Hartstichting steekt bijna 2,5 miljoen euro in dit onderzoek (Queen of Hearts).

Lees meer over: