De Hartstichting zoekt collectanten

Van 5 t/m 11 april 2015 vindt de jaarlijkse collecteweek van de Hartstichting plaats, de Hartweek. Tijdens de Hartweek vraagt de Hartstichting het publiek om donaties in de strijd tegen hart- en vaatziekten. Om deze week tot een succes te maken, is de Hartstichting op zoek naar 2.000 extra collectanten. Collecteren kost vrijwilligers gemiddeld maar 2 uur.

Hart- en vaatziekten kunnen opeens toeslaan, zonder duidelijke waarschuwing vooraf. Zo krijgen jaarlijks ongeveer 15.000 Nederlanders een hartstilstand buiten het ziekenhuis. De meeste mensen overleven dit niet. Meer onderzoek is nodig om hart- en vaatziekten te ontdekken vóórdat ze toeslaan.

Hart- en vaatziekten bestrijden

Er zijn nu 1 miljoen hart- en vaatpatiënten in ons land. Aan hart- en vaatziekten overlijden per dag ruim 100 mensen. Dagelijks komen 1.000 mensen met hart- en vaatziekten in het ziekenhuis terecht.

De preventie, behandeling en genezing van de ziekte is de belangrijke missie van de Hartstichting. Wij strijden tegen hart- en vaatziekten, een van de belangrijkste doodsoorzaken in ons land, door onder andere voorlichting te geven over een gezonde leefstijl en door innovatieve verbeteringen in de zorg te bewerkstelligen.

Deze verbeteringen geven mensen een toekomstperspectief. Bijvoorbeeld de 26-jarige Joyce. Zij kreeg op haar 26e plotseling een hartinfarct. Het heeft haar hart zwaar beschadigd. “In een klap was mijn leven veranderd. Mijn hart werkt nu nog maar voor 30%. Ik kan niet meer werken en heb hulp nodig bij dagelijkse dingen. Dat is moeilijk te accepteren.”

Joyce (26): ‘Mijn leven is na een hartinfarct in een klap veranderd’

Lees het verhaal van Joyce

Aanmelden

Meld u aan als collectant via het aanmeldformulier voor collectanten of bel met 070 - 315 56 95.