Hartstichting dankt deelnemers VriendenLoterij voor steun

De Hartstichting heeft een schenking van maar liefst 1.360.914 euro uit de loterij-opbrengsten van de VriendenLoterij ontvangen. Dat is gisteren bekend gemaakt op het jaarlijkse Goed Geld Gala in Laren.

De VriendenLoterij maakte gisteren 50 goede doelen blij met in totaal een bedrag van 58,9 miljoen euro. Geld dat bij elkaar is gebracht dankzij de deelnemers van de VriendenLoterij. Deze Nederlandse goede doelen zetten zich allemaal in voor een gezonde en sociale samenleving. Hierdoor kunnen er in Nederland nieuwe maatschappelijke initiatieven en projecten van de grond komen. Zo helpen zij mensen om mee te (blijven) doen in onze maatschappij.

Floris Italianer, directeur van de Hartstichting: “Er zijn in Nederland ruim 1 miljoen hart- en vaatpatiënten en dit aantal neemt alleen maar toe. De Hartstichting werkt aan concrete oplossingen om ieders hart zo sterk mogelijk te houden of weer sterk te maken, zodat iedereen uit het leven kan halen wat erin zit. De Hartstichting investeert in wetenschappelijk onderzoek, geeft hoogwaardige en efficiënte voorlichting en initieert innovatieve verbeteringen in preventie en zorg.Wij bedanken alle ‘vrienden’ van de VriendenLoterij voor hun steun! Mede dankzij hun deelname kan de Hartstichting de strijd voeren tegen hart- en vaatziekten.”

Fotocredits: Roy Beusker | van links naar rechts: Dorianne van Eijk (Hartstichting), Irene Moors en Naomi Rosekrans (Hartstichting)