Danie Bles nieuwe ambassadeur van de Hartstichting

Danie Bles wordt ambassadeur van de Hartstichting. Danie Bles is bekend als styliste van diverse BN’ers en bedenkt daarnaast met haar bedrijf ByDanie creatieve concepten voor merken. Ook heeft zij een eigen online platform bydanie.com en columns in verschillende magazines waarmee ze vrouwen wil inspireren.

Samen met haar team gaat Danie tijdens de aankomende Hartweek collecteren voor onderzoek naar het opsporen van hart- en vaatziekten. Daarnaast gaat zij zich intensief inzetten om aandacht te vragen voor onderzoek naar het vrouwenhart. Danie kwam afgelopen jaar al in actie voor de campagne ‘Help een hartje’. Deze campagne stond in het teken van het vrouwenhart.

Floris Italianer, directeur Hartstichting: “Ik ben blij te kunnen aankondigen dat onze samenwerking is uitgegroeid tot een vast ambassadeurschap. De energie en het enthousiasme waarmee Danie haar rol vervult om ons verhaal kracht bij te zetten is hartverwarmend. Wij zijn blij dat zij zich als gezicht aan de Hartstichting wilt verbinden.”

Danie: “Er is te weinig bekend over hart- en vaatziekten bij vrouwen, daar moet echt een inhaalslag komen. Ik zou graag willen dat hier nog meer aandacht aan gegeven wordt, zodat vrouwen, maar ook zorgverleners, zich er echt bewust van worden. En dat door de ontwikkelingen in wetenschappelijk onderzoek hart- en vaatziekten in de toekomst geen doodsoorzaak nummer 1 meer zijn bij vrouwen.”

Collecteren in eigen buurt

Aankomende week gaat Danie direct aan de slag voor de Hartstichting. Tijdens de Hartweek, de jaarlijkse collecteweek van de Hartstichting, zal zij samen met haar team in haar directe omgeving collecteren. Dankzij de inzet van collectanten en de giften van het publiek kan de Hartstichting onderzoek blijven financieren naar het eerder opsporen van hart- en vaatziekten.

Aandacht voor het vrouwenhart

Daarnaast blijf Danie zich inzetten voor hart- en vaatziekten bij vrouwen.

“Danie: Er is te weinig bekend over hart- en vaatziekten bij vrouwen, daar moet echt een inhaalslag komen.

Danie Bles: “Hart- en vaatziekten zijn bij de vrouw doodsoorzaak nummer 1, maar de signalen zijn lang niet altijd duidelijk. Er is nog zo weinig bekend over het vrouwenhart, daar moet echt een inhaalslag komen. Ik zou graag willen dat hier nog meer aandacht aan gegeven wordt, zodat vrouwen, maar ook zorgverleners, zich er echt bewust van worden. En dat door de ontwikkelingen in wetenschappelijk onderzoek vrouwen langer gezond kunnen leven.”

Meer over Danie Bles