Cycle Paris: Ride with a mission

‘In vier dagen fietsen van Den Haag naar Parijs’

Van Den Haag in vier dagen tijd naar de Eiffeltoren in Parijs fietsen. Een groep van 50 avonturiers en fietsliefhebbers gaat deze uitdaging van 550 km in het voorjaar aan. Van 23 t/m 27 mei 2019 doen zij mee aan de tweede editie van Cycle Paris, een wielrentocht van Den Haag naar Parijs. De deelnemers fietsen voor hun plezier én om donaties op te halen voor de Hartstichting. Meer informatie is te vinden op cycleparis.nl.

“De meeste deelnemers gaan de uitdaging aan op de racefiets, maar liefhebbers met alle type fietsen zijn welkom om mee te doen” aldus Anna Koster van de Hartstichting. “Zo gaat er een duo op een race-tandem richting Parijs en is er zelfs een deelnemer die het parcours met de handbike wil trotseren.”

Elke dag fietsen de deelnemers zo’n 6 tot 8 uur, waarna ze in hotels overnachten. Een etappe is ongeveer 150 km, waarbij het aantal steile klimmen beperkt blijft. Sponsoren zorgen voor onder meer water en vervoer van bagage en reserveonderdelen.

Met deze tocht halen de fietsers samen geld op voor de Hartstichting. Iedere deelnemer streeft er naar 550 euro op te halen door middel van sponsoring: 1 euro per fiets-kilometer. Deze donaties worden besteed aan de financiering van onderzoek naar hart- en vaatziekten.

Inschrijven
Fietsliefhebbers die interesse hebben in dit bijzondere avontuur vinden meer informatie op www.cycleparis.nl. Er zijn nog plaatsen beschikbaar.