Campagne ‘Gezonder Mag.’ helpt gezondere keuzes te maken

De gezondere keuze gemakkelijker maken. Dat is het doel van de nieuwe publiekscampagne ‘Gezonder Mag.’, die vandaag start. De samenwerkende organisaties, waaronder de Hartstichting, brengen een special uit met gezonde tips.

Begin januari hebben veel mensen goede voornemens om gezonder te gaan eten en meer te gaan bewegen. Na een aantal weken is het vaak lastig de gestelde doelen vast te houden. Juist daarom is deze campagne ‘Gezonder Mag.’ gestart waarin het thema gezondere voeding onder de aandacht wordt gebracht.

Special met gezonde tips

Kinderen die al jong leren om gezond te eten en drinken, hebben later een grotere kans op een gezond gewicht. Door gezond te eten en voldoende te bewegen hebben zij minder risico om een hartinfarct, beroerte of andere hart- en vaatziekte te krijgen op latere leeftijd.

Voor de campagne is er een aantrekkelijk magazine ontwikkeld over gezondere voeding. Hiermee willen we ouders inspireren en daarom brengen we een gezamenlijke special uit met leuke tips en weetjes over gezondere voeding. Deze special is ook online beschikbaar op de website van Gezonder Mag.

Gezamenlijk initiatief

De campagne is een gezamenlijk initiatief van de Hartstichting, het Voedingscentrum, het GroentenFruit Huis, Stichting Ik Kies Bewust (IKB), de Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD) en het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). Ook supermarkten ondersteunen de campagne en zetten zelf acties op rondom dit thema.