Blog: Frisdrank, chips, koekjes en ijs: wie stopt met verpakking als kinderlokker?

Verpakkingen van ongezond eten en drinken worden eindelijk minder aantrekkelijk voor kinderen. Het Bestuur van Stichting Ik Kies Bewust verbiedt kindermarketing op voedingsmiddelen met het Vinkje met de blauwe cirkel. Het blauwe Vinkje is voor producten die je niet te vaak zou moeten eten of drinken zoals frisdrank, chips, koekjes en ijs.

Carolien Martens, Relatiemanager Public Affairs bij de Hartstichting, vraagt zich af hoe fabrikanten hier in de praktijk mee om zullen gaan:

• Wat gaat er af: Vinkje of kindermarketing?
  • Wat doen de fabrikanten met hun producten die te ongezond zijn voor het blauwe Vinkje maar wel kindermarketingelementen bevatten?

Carolien Martens: Doe niet aan kindermarketing voor ongezond eten en drinken, al helemaal niet via de verpakking. Wie doet er mee en stopt met de kindermarketing van ongezonde voedingsmiddelen?

Lees het hele blog: Frisdrank, chips, koekjes en ijs: wie stopt met verpakking als kinderlokker?

Hartstichting en stoppen kindermarketing ongezonde voeding

De Hartstichting is partner van de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding. De Alliantie wil dat er strengere regelgeving komt om de marketing van ongezonde producten gericht op kinderen onder de 13 jaar een halt toe te roepen.