15
januari
2015
|
01:00
Europe/Amsterdam

Ardanta doneert € 23.500 aan de Hartstichting

Samenvatting

De Hartstichting ontving deze week een cheque van  €23.500 uit handen van Guido Horst, directeur van uitvaartspecialist Ardanta. Dit bedrag is de opbrengst van de campagne ‘Samen helden bouwen‘, die de Hartstichting en Ardanta in september lanceerden.

De campagne ‘Samen helden bouwen’ ging van start in september 2014. Consumenten zijn zich dankzij deze campagne bewust(er) van hun financiële situatie en persoonlijke uitvaartwensen. Tegelijkertijd zijn mensen zich ervan bewust dat ze levens kunnen redden door een reanimatiecursus te volgen. Voor iedere polischeck doneerde Ardanta € 1,- aan de Hartstichting. Daarnaast volgden 250 klanten van Ardanta een gratis reanimatiecursus. De totale opbrengst van de campagne bedroeg € 23.500,-.

David Verschoor, afdelingshoofd Publiek, Donateurs & Vrijwilligers van de Hartstichting, is blij met de opbrengst: ”Jaarlijks krijgen zo’n 16.000 Nederlanders een hartstilstand buiten het ziekenhuis. Samen kunnen wij ervoor zorgen dat in de toekomst nóg meer mensen dit overleven.”

Guido Horst, directeur Ardanta: “We zijn trots dat wij er in zijn geslaagd veel mensen bewust te maken van hun financiële situatie en hun wensen rond de uitvaart én dat we hiermee een bijdrage leveren aan het werk van de Hartstichting. Naast de 250 klanten die een reanimatiecursus hebben gevolgd, kan nu ook meer dan de helft van de medewerkers van Ardanta reanimeren.”