Anthuriumtelers doneren ruim 15.000 euro aan Hartstichting

Vandaag ontving de Hartstichting een donatie van 15.605 euro van de anthuriumkwekers en -veredelaars. Deze opbrengst is het resultaat van de jaarlijkse Hartstichting-campagne van de anthuriumtelers. De Hartstichting is blij met dit bedrag en bedankt alle telers voor hun inspanningen!

"Dankzij dit prachtige geldbedrag kunnen wetenschappers verder onderzoek doen naar de symptomen van hart- en vaatziekten bij vrouwen" aldus Miriam Zoons van de Hartstichting, die de campagne begeleidde.

Hart- en vaatziekten ontwikkelen zich bij vrouwen vaak anders dan bij mannen en leiden tot algemene, vage klachten zoals vermoeidheid. Er is nog maar weinig bekend over deze specifieke symptomen en klachten. Ook ontbreekt het artsen aan goede testen om ziekten in een vroeg stadium vast te stellen. De Hartstichting wil ervoor zorgen dat artsen hart- en vaatproblemen zo vroeg mogelijk kunnen opsporen en herkennen. Zodat vrouwen op tijd de beste behandeling krijgen.

Anthuriumharten in actie
De anthuriumtelers voerden uitgebreid campagne voor de Hartstichting. Ze organiseerden meerdere collecte-acties in ziekenhuizen, Hartstichting-veilingen en zetten een actie op met de verkoop van anthuriums in september. Van elke verkochte anthurium potplant en snijbloem – herkenbaar aan de Hartstichting-verpakking – ging een gedeelte van het aankoopbedrag naar dit goede doel.