Anthuriumkwekers doneren ruim 29.000 euro aan de Hartstichting

De Hartstichting ontving tijdens de Royal FloraHolland Trade Fair een cheque van ruim 29.000 euro van de Nederlandse Anthuriumkwekers. Dit bedrag is de opbrengst van de actie ‘Planten en bloemen met een hart‘ die de telers voor de derde keer organiseerden. De opbrengst wordt besteed aan onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

In september waren pot- en snijanthuriums met het Hartstichtingslabel verkrijgbaar bij onder meer tuincentra, bloemisten en supermarkten in Nederland en Duitsland. Per verkocht exemplaar ging een bijdrage naar de Hartstichting. Op deze manier was er aandacht voor hart- en vaatziekten én werd er geld opgehaald voor onderzoek.

Bloemenhart van anthuriumplanten

In de centrale hal van HagaZiekenhuis werd er een groot hart van anthuriums gemaakt. Elke patiënt of bezoeker die een donatie deed kreeg een hartvormige plant of boeket. Dit leverde hartverwarmende reacties én een mooi bedrag op.

In totaal leverde de actie van dit jaar het prachtige bedrag van ruim 29.000 euro op. Het is voor het derde opeenvolgende jaar dat ‘Planten en bloemen met een hart’ werd georganiseerd. De actie is een initiatief van alle telers en veredelaars van pot- en snijanthurium.

Floris Italianer, directeur Nederlandse Hartstichting en Martin Vestweber, directeur Duitse Hartstichting ontvangen een geldbedrag van respectievelijk € 15.635,- en € 13.485,-.

Samenwerking met de Hartstichting

Lees meer over de samenwerking van de Hartstichting met Stichting Promotie Anthurium