Anthuriumkwekers doneren 26.000 euro aan de Hartstichting

De Hartstichting ontving deze week tijdens de FloraHolland Trade Fair een cheque van  26.000 euro van de Nederlandse Anthuriumkwekers. Dit bedrag is de opbrengst van de actie ‘Planten met een hart‘ die de telers voor de tweede keer organiseerden. De opbrengst wordt besteed aan onderzoek naar hart- en vaatziekten.

De actie ‘Planten met een hart’ vond plaats in de maand september. Om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten werden speciale potanturiums met een hartvormig label verkocht. Per verkochte plant ging een bijdrage naar de Hartstichting. De potanturiums waren onder meer verkrijgbaar bij Nederlandse en Duitse supermarkten en winkels. De actie werd op gang gebracht via een mediacampagne.

Op de foto: Miriam Kolstee van de Hartstichting en haar Duitse collega ontvangen een geldbedrag van respectievelijk 11.000 euro en 15.000 euro.

Reusachtig hart van Anthuriumplanten

Bijzonder was de actie in het Sint Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. Op de vloer In de centrale hal werd een reusachtig hart van Anthuriumplanten aangelegd. Bezoekers konden ter plekke een donatie doen.

De actie leverde dit jaar een fors bedrag van 26.000 euro op. Het is voor het tweede opeenvolgende jaar dat ‘Planten met een hart’ wordt georganiseerd. De actie is een initiatief van alle telers en veredelaars van potanthurium, de FPC Anthurium en LTO Glaskracht.

Samenwerking met bedrijven

Om haar doelstellingen te behalen werkt de Hartstichting samen met diverse bedrijven.

Lees meer over samenwerking met bedrijven