Actify organiseert digitale sponsormarathon voor de Hartstichting

genoeg_bewegen

Actify organiseert een digitale sponsormarathon voor de Hartstichting. Iedereen die zijn nieuwe jaar fit wil beginnen, kan t/m 31 januari de ‘maak het hart’ marathon starten in de Actify Bewegen app. De marathonwandelaars verzamelen via een Tikkie link zoveel mogelijk donaties voor de Hartstichting. Het Tikkie bedrag is ingesteld op 2.19 euro, wat symbool staat voor een goed begin van 2019. Het streven is om minimaal 10.000 euro bij elkaar te lopen, waarvan Actify heeft de eerste 1.000 euro heeft ingelegd.

Actify, een initiatief van Zilveren Kruis, zet zich elke dag in om Nederland stap voor stap gezonder te maken. Dat doet Actify met apps en programma’s, die mensen stimuleren om gezonde keuzes te maken. De Actify Bewegen app is een stappenteller die mensen uitdaagt om meer te bewegen. De app geeft gebruikers elke week een nieuw persoonlijk stappendoel en stuurt ze op originele missies om in beweging te komen. Deze keer is die missie de ‘maak het hart’ sponsormarathon voor de Hartstichting. Actify Bewegen is gratis te downloaden in de Appstore en in de Google Playstore.

Doe mee
De sponsormarathon werkt als volgt: in de Actify Bewegen app is de complete afstand van een marathon (42,195 km) omgerekend naar het gemiddeld aantal stappen. Dat zijn er 60.300. Afhankelijk van welke missie je kiest, zijn deze stappen verdeeld over een aantal dagen. Ga je voor de Sponsormarathon XXL, dan word je uitgedaagd om binnen een week vijf keer 12.060 stappen te lopen. Kies je de Sponsormarathon L, dan gaat het om tien keer 6.029 stappen in twee weken. In beide gevallen moet je dagelijks flink in beweging komen om je doel te halen, wat goed is voor je hart.